ulotka, wł. M.Duda |
Możemy założyć, że zużyli na trasie wokół Polski po jednej parze bagańczy i jednej parze kanadyjek, które otrzymali od firmy Bata.
Jak wyglądały oba modele obuwia możemy zobaczyć na ówczesnych reklamach prasowych:
Całogumowy bagańcz. Najodpowiedniejszy but do pracy w reklamie z łódzkiego Echa z 01.01.1936r..
kanadyjki i bagańcze na reklamie z gazety Echo Chełmka z września 1938 roku
Jak sprawdziły się oba modele na trudnej trasie możemy przeczytać w dzienniku z podróży.
Turyści Śląscy zgłosili się w naszej filji. Panowie kierownicy! Przeszło 3 000 kilometrów prześli na naszych
bagańczych. Jest to dla nas dobrą reklamą, nie szablonową. Ja sam będąc jeszcze
w Lublińcu wydałem im te bagańcze i przekonałem się, że naprawdę reklamują
nasze wyroby. Przeto proszę Was nie zapominajcie o tych panów oni zasługują na
wspieranie z naszych rąk.
Z koleżeńskiem pozdrowieniem
J. Ćwielong
Życzę Wam turyści najlepsze szczęście na
dalszą drogę.
J.Ćwielong
plakat reklamujący buty kanadyjki, źródło: Muzeum Narodowe w Krakowie |
Następnego dnia w tym samym salonie następuje wymiana obuwia :
W obecności WP kierownika szkoły Bata pana Friesa turyści zostawili
swoje bagańcze w których przeszli przeszło 3000 klm i otrzymali artykuł
17777 (kanadyjki) będzie to dla nas bardzo korzystnie do większego rozpopularyzowania
kanadyjek.
Panowie kierownicy!
Gdy będzie potrzebne zreperować
te kanadyjki zróbcie to im bezpłatnie służcie im swoimi radami.
Z koleżeńskim pozdrowieniem
J. Ćwielong
Pierwsza reperacja odbyła się w Stanisławowie:
Otrzymane kanadyjki w Płocku zreperowano po przejściu 2.000 klm w ten sposób mogliśmy się przekonać o trwałości tego obuwia /: wytarte były jedynie zelówki wierzch natomiast zupełnie nie uszkodzony:/ Turystom życzę szczęścia na dalszą drogę.
W Tarnowie panowie najpierw odwiedzili sklep, a dwie strony potwierdzeń dalej tego samego dnia powrócili i "pan Słodczyk kupił (?) nowe bagańcze art 0767-68000". [Czyżby nie był zadowolony z ciągle reperowanych kanadyjek?]. To ostatni wpis z informacjami o butach, w jakich przemierzyli Polskę.
Czy to tylko moje wrażenie czy bagańcze swoją część trasy przeszły bezawaryjnie? Być może znajdziemy gdzieś potwierdzenia, że naprawy jednak się odbyły.
Historia Aleksa Mazura z butami Baty ma swój dalszy ciąg prawie 50 lat później, ale o tym będzie innym razem.
Bagańcze na reklamie w gazecie Echo Chełmka z listopada 1938roku |
Czy to tylko moje wrażenie czy bagańcze swoją część trasy przeszły bezawaryjnie? Być może znajdziemy gdzieś potwierdzenia, że naprawy jednak się odbyły.
Historia Aleksa Mazura z butami Baty ma swój dalszy ciąg prawie 50 lat później, ale o tym będzie innym razem.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz